שבעה דברים שכדאי לדעת לפני שמפרסמים מודעות בתשלום בפייסבוק

שלום לכם,

מתכננים להשתמש בפרסום בתשלום בפייסבוק?
הבלוג הזה עשוי לחסוך לכם טעויות, עוגמת נפש והוצאות מיותרות.

אמנם, מימשק המודעות השתפר מאז התנסיתי בו לראשונה לפני כחודשיים, אבל יש עדיין כמה מכשלות.

הנה כמה דברים שלא שמעתי מהמומחים:

1. ברירות המחדל מוטות לטובת הוצאה מכסימלית.
אם לא תהיו זהירים אתם עלולים להוציא יותר כסף ממה שתיכננתם.

2. בכל פעם שתערכו מודעה, חלק מהנתונים שכבר הכנסתם עלול להשתנות חזרה לברירת המחדל ולסכן את התקציב שקבעתם לעצמכם.
מי שלא בודק את כל הנתונים מחדש לאחר כל עדכון, עלול למצוא את עצמו בקמפיין שלא אליו התכוון…

3. שימו לב שהתאריכים נכתבים בשיטה האמריקאית – שנה/יום/חודש. אנחנו רגילים לפורמט של שנה/חודש/יום.
אל תתנו להם לבלבל אתכם :)

4. הגדירו קמפיין יומי ולא גלובלי ועקבו אחר התוצאות באופן שוטף.
חבל שכל התקציב שלכם ייעלם ביום אחד…

5. תנו "מכרז" (bid) נמוך יותר ממה שהמערכת מציעה לכם והגדילו באופן הדרגתי – לפי התוצאות שקיבלתם.

6. אם הקמפיין שיצרתם לא הפך להיות פעיל יש שתי אפשרויות – או שהוא עדיין מחכה לאישור או שטעיתם בתאריכים.

7. אינכם רואים סטטיסטיקות? חכו בסבלנות כי הן מגיעות אחרי יום.

בהצלחה,
שרונה לבני-גולן
יועצת עסקית שיווקית

17 תגובות על הפוסט “שבעה דברים שכדאי לדעת לפני שמפרסמים מודעות בתשלום בפייסבוק

  1. תובנות מאד חשובות אך לא רואים אותם אלא אם צובעים את האותיות אחרת הכל שחור
    רצוי להחליף רקע
    חלי

  2. חלי, באיזה דפדפן את משתמשת?
    אצלי (פיירפוקס ואקספלורר) הרקע השחור מתחלף מיד ללבן ואז רואים את הטקסט כמו שזה אמור להיות.
    יש עוד מישהו שנתקל בתופעה?

    תודה על המידע!

  3. שלום שרונה

    טיפים מאד חשובים
    אני שוקל עם לעשות מסע פירסומי בפייסבוק או בגוגל.
    נראה לי שאלך על גוגל.

    תודה

  4. תודה, חשוב ביותר.
    מזל שיש אנשים כמוך שמנחים אותי לפני שנכנסים לעניין שבקלות יכול לגלוש מהתקציב …

  5. תודה לכם, אמנון מאיה ומיכל.

    כשנתקלתי לראשונה במימשק המודעות של פייסבוק הוא היה איום ונורא.
    החלטתי שאתעד כל שלב בתהליך ואפרסם את המימצאים בסביבה מקצועית כדי לקבל תגובה.
    מאז הוא נעשה הרבה יותר ידידותי לתפעול, אבל עדיין מאד מסוכן לכיס ולמגבלות התקציב.

    השבוע, אחרי בדיקה נוספת, החלטתי לפרסם לציבור התמים…

  6. לאמנון:
    בתחום שלך יש יתרון ברור לפרסם בגוגל על פני פייסבוק.

  7. תודה לך מאיה.
    כיף לכתוב כשמקבלים תגובות כאלה :)
    מבטיחה להמשיך.

  8. שרונה

    כל אחד מאתנו, לפחות בתחילת הדרך צריך את הטיפים האלו שיכוונו אותו בצורה טובה יותר.הטיפים שאת נותנת כאן חשובים מאד.

    אני חושב שהנתינה שלך והרצון לעזור הם דבר נדיר בארצנו.

    בראיה שלי- מבחינה עסקית ובכלל -יש לך את זה

    אדם קוצר
    מנכ"ל בי"ס לאנגלית קוצר שלום

  9. הי שרונה,
    תודה על הטיפים הטובים.
    אצלי במחשב הרקע אותו דבר כמו אצל חני (כרגע משתמשת באקספלורר).
    מהניסיון שלי עם אתרים – כשמישהו מעיר על הדרך בה הוא רואה שווה לנסות לשנות, כי בד"כ הוא לא היחיד.
    שבוע נפלא.
    מיכל

  10. טיפים מצויינים שרונה! יש עוד כמה דברים שכדאי לדעת:
    1. הפרסום בפייסבוק הוא לפי פרסונה (גיל, העדפות, קבוצות בהם חבר) ולא לפי חיפוש (כמו בגוגל).
    2. יש שני מודלים, תשלום עבור צפיות ותשלום עבור הקלקות. עדיף לנסות את שניהם עם אותה מודעה ולראות מי זול יותר עבור ההודעה הספציפית. דוגמא: אם קליק עולה לך 60 סנט ו-1000 צפיות שמביאות 2 הקלקות דולר, עדיף לשלם עבור צפיות.
    3. כדאי גם לחפש טיפים (ויש הרבה) לגבי גודל התמונה בפייסבוק, יש לזה משמעות.
    4. הכי חשוב, פייסבוק מאפשר פילוח מדוייק, לפי כל הפרמטרים של המשתמשים. בהם גיל, מין, תחביבים, מיקום, חברות בקבוצות ועוד. שלוש דוגמאות איפה זה יכול לעשות הבדל משמעותי:
    * אם אתם מפרסמים חבילת שי לחג, כדאי להוציא את קבוצת האנשים מתחת לגיל 30, הם בד"כ לא קונים חבילות כאלה.
    * אם יש לכם דף פעיל, אתם יכולים לציין שהפרסומת תהיה רק לחברים של אנשים שעשו לייק לדף. בד"כ הם יראו שחברים שלהם כבר עשו לייק ולכן "יתפתו" לעשות לייק בעצמם.
    * ניתן לבחור שעות הצגה למודעה. לכל מוצר או שירות יש שעות בהן אנשים יקנו אותו יותר. נסו כמה טווחי שעות והשארו עם אלה שעובדים טוב יותר.

  11. תודה לך מיכל, אתייעץ אם מומחה לוורדפרס בעניין התצוגה…

    תודה לך מאיר על התוספת המבורכת והמועילה!

  12. שרון, תודה לך על התגובה.
    אני ממליצה לבצע (רצוי במקביל) קמפיין בגוגל אדוורדס כדי שתוכל להשוות את התוצאות בתנאים דומים מבחינת ימים ושעות. הקצה לנושא סכום שאליו תתייחס כ"שכר לימוד". המסקנות לא יהיו בהכרח חיוביות…
    בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>