כמה מילות אזהרה לפני שאתם מתפתים למילות הקסם "הכנסה קלה ומהירה"

שלום לכם,

האם גם אתם רוצים הכנסה גבוהה, חודשית, קלה ומהירה לחשבון הבנק שלכם?
בעצם, מי לא רוצה? אם אתם מכירים כאלה שלא רוצים – הם בודאי יחידים בדורנו…

ובכן, אחד הכלים השיווקיים שמאפשרים להגשים מטרה זו הוא "מועדון חברים" אינטרנטי בתשלום.
כלומר: החברים במועדון משלמים לבעליו סכום קבוע מדי חודש עבור קבלת גישה לתכנים המתפרסמים בו.

"מועדון חברים" הוא כלי מוכר וידוע שהעולם הוירטואלי הפך אותו לנגיש וזמין כמעט לכל אחד.
אין ספק שיש לשימוש בכלי זה יתרון ראשון במעלה, אם לצטט אילנות גבוהים: "טייס אוטומטי" להגדלת יתרת חשבון הבנק שלכם.

כל אחד מכם יכול, תוך מספר ימים, להקים מועדון חברים ולדרוש מהם תשלום חודשי עבור התכנים העתידיים שתספקו להם.
באופן תיאורטי, זה באמת פשוט.

אם כך, מדוע לא כולם רצים ומקימים מועדונים?

צר לי לאכזב, אבל אני רוצה לומר לכם את האמת: באופן מעשי, ברוב המקרים, זה פשוט לא עובד.
רשת האינטרנט מלאה במועדוני חברים בתשלום שגוועו בטרם עת.
הכוונות היו טובות  – תרומה לקהילה ותמורה בצידה או פתרון קל ואלגנטי לייצור הכנסה, אבל רבים וטובים נכשלו במבחן התוצאה.

מדוע נכשלים כל כך הרבה מועדוני חברים?

כדאי להפנים לפחות את שלוש העובדות הבאות כדי למנוע מפח נפש:

1. אתם חייבים בסיס רחב של תנועה (traffic base) לפני שאתם מקימים מועדון חברים: כמה אלפי מנויים שכבר מכירים ומעריכים אתכם.
אין לכם? הנה הבעיה הראשונה שלכם…

2. אתם חייבים להשקיע זמן וכסף באופן קבוע ביצירת תכנים, בתחזוקה שוטפת, בקידום ובשיווק מועדון החברים.
אין לכם כוונות כאלה? בסך הכל רציתם הכנסה קלה ללא השקעה כבדה? הנה הבעיה השניה שלכם…

3. אתם מתחייבים מפה ועד הודעה חדשה לקהל של לקוחות משלמים שחייבים להיות מרוצים!
אין לכם נשימה ארוכה וסבלנות רבה? הנה הבעיה השלישית שלכם…

לכן, אם יש לכם כוונה להקים מועדון חברים בתשלום – אל תמהרו לבצע החלטות פזיזות.

-
החליטו מראש מה אתם רוצים להציע למנויים.
- התחילו להכין פיילוט של תכנים ראשוניים.
- בידקו את דרגת המחוייבות שלכם קודם כל לעצמכם.

- והכי חשוב: התייעצו לפני שתשקיעו מאות שעות ואלפי שקלים במיזם שאולי יראה את אור היום אבל ייעלם עם בוא הלילה.

אז למי בכל זאת יש סיכוי להצליח?

על כך – בפוסט הבא…

באהבה לעסקים ולאנשים שמבינים שיש פער עצום בין ידע ובין יישום,
שרונה לבני-גולן
יועצת עסקית שיווקית

17 תגובות על הפוסט “כמה מילות אזהרה לפני שאתם מתפתים למילות הקסם "הכנסה קלה ומהירה"

  1. אוי כמה שאת צודקת, וגם הייטבת להגדיר זאת ב"קצר וקולע".
    מאידך חשוב לא לדכא את יזמותנו ודמיוננו ואנ בטוח שבפוסט הבא תסבירי מה כן לעשות.
    תודה
    עפר

  2. שרונה

    צודקת החלט
    אני מכיר משהו עם מאות אלפי מנויים שניסה לעשות מועדון חברים.
    למרות שהוא מספק חומר מעולה המועדון גווע לאיתו.

    תודה

  3. לעופר גביש: שמחה שהזכרת יזמות ודמיון – בלעדיהם לא היינו מי שאנחנו. כשלונות עלולים לדכא יוזמות חדשות ולכן חשוב לחלום עם עיניים פקוחות. על כך – בפוסט הבא. תודה!

    לאילה טייכמן: תודה לך על היותך חברה ששותפה לרעיונות, מחשבות ותובנות.

    לאמנון אביעד: תודה לך. שמחה שאתה ממשיך לעקוב ומגיב כאן על התכנים שלי.

    לאמנון בצלאל: תודה ששיתפת במקרה שאתה מכיר. מעניין באיזה תחום הוא ניסה להקים את המועדון והאם הצליח להיות ריווחי לפני שגווע.

  4. עוד פוסט נפלא מבית היוצר שלך שרונה

    והפעם מכיר ומתחבר יותר מתמיד, פשוט בעלי העסקים צריכים להבין שכל הכותרות שמבטיחות קסמים, בעיקר עושים פלאים לאלו שמכרו לנו את האשליה ואת הקסם חחח

    בשיווק נכון צריך להשקיע מחשבה, לתכנן ולפעול לטווח ארוך ונכון, בדיוק כמו שאת פירטת !

  5. אנשים יקרים, התגובות שלכם מרגשות.
    זה אף פעם לא פשוט לכתוב פוסט שמשבית שמחות אבל קשה יותר להתעלם מהמציאות ולראות אנשים מטפחים תקוות ומשקיעים את כספם וזמנם בלי להבין את ההשלכות.

    לדרור קליין ולאיריס למדן: שמחה שאתם ממשיכים לקרוא ולהגיב על התכנים.
    לנילי גולן: מסכימה איתך. אפשר ללמוד הרבה ברשת. החומרים זמינים ונדיבים, בעיקר באנגלית. יחד עם זאת, עיקר הבעיה היא ביישום לטווח ארוך.
    לעופר פלין: תודה לך על מילים ברורות ומדוייקות. שנינו מכירים את הקשיים של בעלי עסקים ואת נטייתם לקיצורי דרך.

  6. כמה שאת צודקת. והסברת את זה כל-כך יפה.
    אנשים עושים חישובים ובונים מפעלים על… נתונים לא מדויקים. לכן גם אם הנוסחה נכונה – התוצאה הסופית תהיה מאכזבת.

  7. תודה שרונה,
    כרגיל את מאד מאירה לי את הדרך. אמנם הגעתי לבדי למסקנה שעבורי לא מתאים כזה מועדון מחייב. ומאחר ואני מצטרפת לדעתו של עופר, אני ממתינה בקוצר רוח לקבל את הפוסט הבא….

  8. תודה על התגובות הנוספות.
    לגילה פז: החישובים נעשים ע"י מי שרוצה למכור ידע בקלות ובמהירות.
    למיכל: הפוסט הבא כבר כאן:)

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>